Ékadasaka-nipáta
11.
Kapitola
16. Mettá-sutta Osvobození mysli
laskavostí
Mniši, je-li
pěstováno, rozvíjeno a často prováděno osvobození mysli laskavostí
(mettája čétovimutti), je-li učiněno základem a prostředkem, je-li
upevněno a dovedeno k dokonalosti, lze očekávat jedenáct výhod (ánisamsá).
Kterých jedenáct? Někdo takový:
(1.)usíná v blaženosti (sukham
supati)
(2.)probouzí se v blaženosti (sukham
patibudždžhati)
(3.)nemá zlé sny (na pápakam supinam passati)
(4.)je
milý lidským bytostem (manussánam pijo hoti)
(5.)je milý nelidským
bytostem (amanussánam pijo hoti)
(6.)je ochraňován božstvy (dévatá
rakkhanti)
(7.)nemůže být zraněn ohněm, jedem či mečem [zbraní] (nássa
aggi vá visam vá sattham vá kamati)
(8.)rychle dosahuje soustředění
mysli (tuvatam čittam samádhijati)
(9.)má jasný vzhled tváře
(mukhavanno vippasídati)
(10.)nebude zmaten při umírání (asammúlho
kálam karoti)
(11.)nedosáhne-li vyššího stavu, bude znovuzrozen ve
světě Brahmy (uttari appatividždžhanto brahmalokúpago hoti).
Mniši,
je-li pěstováno, rozvíjeno a často prováděno osvobození mysli laskavostí,
je-li učiněno základem a prostředkem, je-li upevněno a dovedeno k
dokonalosti, lze očekávat těchto jedenáct výhod.